Recently in Muresul contemporan Category

Absurdistan - Pasajul

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Târgumureşenii ştiu deja povestea pasajului de sub cea mai aglomerată intersecţie auto-pietonală din oraş. Mă întreb până când vor fi în stare edilii oraşului (Consiliul Local, Primărie) să amâne deschiderea acestuia, lucru care dacă s-ar întâmpla ar decongestiona fără îndoială traficul şi aşa greoi. Ce interese şi ce matrapazlâcuri blochează bunul mers al lucrurilor, numai ei ştiu! Până la inaugurarea (cea reală, că inaugurări de ochii presei am mai văzut), pentru a ajunge de la Administraţia Financiară până la Mureş Mall bietul cetăţean trebuie să traverseze nu mai puţin de 3 treceri de pietoni. Se vede că cei din administraţie habar nu au de optimizarea traficului.

PASAJ.jpg 

Despre mobilitate

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Iată o ştire care spune multe despre cât de mult le pasă târgumureşenilor de oraşul în care trăiesc: (sursa: Radio Tîrgu-Mureş, sublinierea ne aparţine)

Ziua fără maşini i-a lăsat indiferenţi pe târgumureşeni dar pe şi edilii locali!

"Săptămâna Europeană a Mobilităţii" care se sărbătoreşte în fiecare an în intervalul 16-22 septembrie, s-a încheiat marţi cu Ziua europeană fără maşini.
Campania, care are o vechime de 10 ani, a fost adoptată, rând pe rând, şi de restul ţărilor lumii astfel că evenimentul se sărbătoreşte în peste 1 000 de oraşe din 40 de ţări de pe tot mapamondul unde se promovează alternative la automobilul personal sau de serviciu.
În această zi, oraşele îşi închid centrele circulaţiei auto, promovând ca alternative mersul pe jos, bicicleta, transportul public şi alte forme de deplasare ecologice. La nivel naţional, „Ziua fără maşini" are tematica: "Îmbunătăţeşte climatul oraşului tău!", evenimentele organizate în unele oraşe urmărind informarea populaţiei cu privire la efectele dăunătoare ale gazelor de eşapament. La Tg Mureş, însă, iniţiativa promovată de Uniunea Europeană i-a lăsat indiferenţi pe edilii locali astfel că ultima săptămână a fost săracă în evenimente de „ecologizare" a atmosferei. Nici măcar marţi nu au putut fi închise circulaţiei arterele principale deoarece este o zi de lucru, spune primarul municipiului Tg Mureş, Dorin Florea. Pe aceeaşi lungime de undă sunt şi târgumureşenii care nu „preţuiesc" prea mult campaniile de protejare a mediului, prin urmare, comoditatea îi îndeamnă să folosească zi de zi maşina în detrimentul mersului pe jos sau pe bicicletă. Statisticile efectuate arată că gazele de eşapament sunt principala sursă de poluare a marilor oraşe, care afectează dramatic sănătatea oamenilor şi contribuie semnificativ la efectul încălzirii globale.
În lume, peste un miliard de oameni inspiră aer foarte poluat, în special cu monoxid de carbon şi dioxid de sulf, gaze rezultate din procesele industriale.
Motoarele în funcţiune emit dioxid şi monoxid de carbon, oxizi de azot, dioxid de sulf, hidrocarburi, benzen, metan şi aldehide. Vara, la temperaturi ridicate, hidrocarburile şi oxidul de azot sunt degradate de razele ultraviolete, eliberând ozon (un gaz iritant pentru ochi şi mucoase atunci când se afla în exces la altitudini joase). Creşterea spectaculoasă a numărului de autovehicule a dus, inevitabil, la creşterea efectelor negative asupra planetei şi implicit asupra oamenilor. (Cristina Bulbescu)

Trist, nu-i aşa? - Comentând declaraţia primarului urbei, dacă e zi de lucru,  e musai cu maşina. Chiar aşa de dependenţi de viteză suntem?

Ciclism în Mureş: Strada Tudor Vladimirescu

| 0 Comments | 0 TrackBacks
La ora actuală (iunie 2009), doar câteva zone din Tg.-Mureş s-ar preta ciclismului de agrement, dar condiţiile de trafic împiedică acest fapt.

map_TVladimirescu.gif

Strada Tudor Vladimirescu

Strada Tudor Vladimirescu, începînd de intersecţia cu strada Secerei şi până strada Gheorghe Doja, sediul BCR Erste. Practic, pe vreme bună, tinerii se adună cu zecile şi se dau cu role şi biciclete, deoarece asfaltul este turnat de doar câţiva ani şi e în condiţie bună. Impedimentul major: traficul auto, care îi jenează vădit pe cei ieşiţi la mişcare. Prin iniţierea sensurilor unice de pe Tudor Vladimirescu şi asfaltarea în bune condiţii a acesteia, Primăria a creat o rută de traversare rapidă a oraşului dar în acelaşi timp a creat condiţii ideale pentru mişcare în aer liber. Jogging, role, biciclete şi cărucioare cu bebeluşi îşi dispută zilnic asfaltul străzii cu şoferii, cu precădere pe sectorul dintre Complexul Dacia - Strada Secerei - Str. Budai Nagy Antal, pe ambele maluri ale pârâului Pokloş.

PRO CICLISM:
Asfalt bun, sectoare lungi de drum drept, amplasare centrală.

CONTRA CICLISM:
Pericol de accidente, datorită condiţiilor ideale de accelerare pentru maşini şi scurtării drumului între cartierul Tudor şi Centru. Şoferi imprudenţi.

POSIBILE SOLUŢII:
Pe termen scurt: În week-end, când traficul auto scade, închiderea tronsonului Secerei - Budai Nagy Antal pentru circulaţia auto.

pasarela_foto_small.jpg

Pe termen lung: Crearea unei pasarele cu structura metalică uşoară şi lemn, suspendate deasupra pârâului Pokloş, care să parcurgă oraşul, din Tudor până la strada Libertăţii. La intersectarea străzilor perpendiculare, pasarela să se ridice deasupra nivelului străzii, pentru a permite desfăşurarea traficului auto.

pasarela.jpg    

Ai şi tu o soluţie? O aşteptăm pe adresa blogului nostru, nu uita, o comunitate se clădeşte prin participare! Scrie-ne!

Iniţiem mai jos şi un sondaj referitor la situaţia actuală a ciclismului în oraşul nostru. Vă invităm să-l completaţi pentru a întregi imaginea pe care încercăm să o developăm.