Ciclism - infrastructură în Tg.-Mureş

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Au apărut în presă (cotidianul Zi-de-zi) detalii despre propuneri ale câtorva ONG-uri mureşene privind Strategia de dezvoltare a unei reţele de piste pentru biciclete în Tg.-Mureş. Există şi un blog, unde se găsesc detalii referitoare la iniţiativă. Lăudabil! Aşteptăm concretizarea.

D'ale traficului

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Tot în zona intersecţiei Doja - Centru - 1 Decembrie, o altă problemă care încurcă rău de tot traficul auto, în loc să-l fluidizeze. Staţia de taxi de la Poli 2 a fost mutată spre clădirea Finanţelor, astfel încât tot traficul - semnificativ - care vine de pe strada Gh. Doja şi se îndreaptă spre Tudor este paralizat deoarece banda 1 este blocată de taxiurile staţionate iar banda a 2-a este rezervată autovehiculelor care vin cu prioritate dinspre Centru sau Cuza Vodă. Rezultatul: este o adevărată probă de îndemânare, curaj şi punere de acord între şoferi ca să reuşeşti să intri pe 1 Decembrie 1918 venind dinspre Gh.Doja.

PASAJ2.jpg

Absurdistan - Pasajul

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Târgumureşenii ştiu deja povestea pasajului de sub cea mai aglomerată intersecţie auto-pietonală din oraş. Mă întreb până când vor fi în stare edilii oraşului (Consiliul Local, Primărie) să amâne deschiderea acestuia, lucru care dacă s-ar întâmpla ar decongestiona fără îndoială traficul şi aşa greoi. Ce interese şi ce matrapazlâcuri blochează bunul mers al lucrurilor, numai ei ştiu! Până la inaugurarea (cea reală, că inaugurări de ochii presei am mai văzut), pentru a ajunge de la Administraţia Financiară până la Mureş Mall bietul cetăţean trebuie să traverseze nu mai puţin de 3 treceri de pietoni. Se vede că cei din administraţie habar nu au de optimizarea traficului.

PASAJ.jpg 

Despre mobilitate

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Iată o ştire care spune multe despre cât de mult le pasă târgumureşenilor de oraşul în care trăiesc: (sursa: Radio Tîrgu-Mureş, sublinierea ne aparţine)

Ziua fără maşini i-a lăsat indiferenţi pe târgumureşeni dar pe şi edilii locali!

"Săptămâna Europeană a Mobilităţii" care se sărbătoreşte în fiecare an în intervalul 16-22 septembrie, s-a încheiat marţi cu Ziua europeană fără maşini.
Campania, care are o vechime de 10 ani, a fost adoptată, rând pe rând, şi de restul ţărilor lumii astfel că evenimentul se sărbătoreşte în peste 1 000 de oraşe din 40 de ţări de pe tot mapamondul unde se promovează alternative la automobilul personal sau de serviciu.
În această zi, oraşele îşi închid centrele circulaţiei auto, promovând ca alternative mersul pe jos, bicicleta, transportul public şi alte forme de deplasare ecologice. La nivel naţional, „Ziua fără maşini" are tematica: "Îmbunătăţeşte climatul oraşului tău!", evenimentele organizate în unele oraşe urmărind informarea populaţiei cu privire la efectele dăunătoare ale gazelor de eşapament. La Tg Mureş, însă, iniţiativa promovată de Uniunea Europeană i-a lăsat indiferenţi pe edilii locali astfel că ultima săptămână a fost săracă în evenimente de „ecologizare" a atmosferei. Nici măcar marţi nu au putut fi închise circulaţiei arterele principale deoarece este o zi de lucru, spune primarul municipiului Tg Mureş, Dorin Florea. Pe aceeaşi lungime de undă sunt şi târgumureşenii care nu „preţuiesc" prea mult campaniile de protejare a mediului, prin urmare, comoditatea îi îndeamnă să folosească zi de zi maşina în detrimentul mersului pe jos sau pe bicicletă. Statisticile efectuate arată că gazele de eşapament sunt principala sursă de poluare a marilor oraşe, care afectează dramatic sănătatea oamenilor şi contribuie semnificativ la efectul încălzirii globale.
În lume, peste un miliard de oameni inspiră aer foarte poluat, în special cu monoxid de carbon şi dioxid de sulf, gaze rezultate din procesele industriale.
Motoarele în funcţiune emit dioxid şi monoxid de carbon, oxizi de azot, dioxid de sulf, hidrocarburi, benzen, metan şi aldehide. Vara, la temperaturi ridicate, hidrocarburile şi oxidul de azot sunt degradate de razele ultraviolete, eliberând ozon (un gaz iritant pentru ochi şi mucoase atunci când se afla în exces la altitudini joase). Creşterea spectaculoasă a numărului de autovehicule a dus, inevitabil, la creşterea efectelor negative asupra planetei şi implicit asupra oamenilor. (Cristina Bulbescu)

Trist, nu-i aşa? - Comentând declaraţia primarului urbei, dacă e zi de lucru,  e musai cu maşina. Chiar aşa de dependenţi de viteză suntem?

Top Place vs Displace TGMS: Larisa

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Un top al punctelor albe si negre:)
Puncte albe:

1. Din punct de vedere al ochiului care se vrea a fi usor artistic imi place incregnatura de culori, frumusetea cladirilor care au puterea de a bine-dispune cetatenii incruntati;
2. Imi plac ascutimile cladirilor si mai ales a Paltului culturii, ascutimi care se intrec in puteri, in viteza si puterea de strapungere a cerului targumuresean
3. Traditiile si cultura care se imbina im mod placut si pasnic cu cetatenii de diferite nationalitati, sustinute de tot soiul de hori (o hora doua hori?) care se impletesc intre cetatenii orasului nu mereu reusite, dar cel putin este de admirat verva si sudoarea cu care se chinui organizatorii sa le sustina.
4. Verdele viu care liniaza furmos strazile si parcurile orasului, care iti ofera un popas racoros intr/o zi deloc racoroasa:)

Puncte negre:
1. Cainii vagabonzi
2. Panouri pline de anunturi si reclame obositoare, care ataca in mod suparator cladirile si spatiile verzi, pliantele care te agaseaza efectiv pe strada, LED-urile care sunt doritoare de a transmite intr-un mod tip vartej o sumedenie de informatii care obosesc si care manipuleaza voia libera a omului (asta o fi si de la spiritul vremii).
3. Lipsa bailor publice si lipsa intretinerii celor (una) existente.
...
Ar mai fi din toate cate putin, dar sa lasam loc liber celor mai mult placute decat celor mai putin placute, sa intindem lista lucrurilor bune si sfaturilor constructive:)

Top Place vs Displace TGMS: Andrei

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Din seria Topului Place/Displace:Tg.-Mureş, iată topul lui Andrei.


Bun:
1. Orasul are o dimensiune ideala pentru a se dezvolta rapid, dar echilibrat. Nici orasel prafuit uitat de lume, nici metropola scapata de sub control precum cluj sau brasov.
2. Centrul pustiu in duminicile de vara, intre ora 2 si 3 dupamasa
3. Inca mai gasesc stradute, in vechiul oras, pe care nu m-am plimbat niciodata.
4. Tot datorita dimensiunilor orasului, mersul pe jos este cel mai puternic concurent al taximetristilor.
5. Ierni blande si veri suportabile
6. Oameni care cunosc istoria orasului, povesti si legende despre personaje sau cladiri istorice

Rau:
1. Oamenii se multumesc cu putin si prin urmare pot fi manipulati ieftin.
2. Nu exista o viziune coerenta si proiecte solide din partea autoritatilor locale. Orice initiativa se limiteaza ca termen de executie la cei 4 ani de mandat.
3. Orasul este segregat etnic. Exista evenimentele "noastre" si "ale lor". Exista baruri sau terase "de unguri" sau locuri unde merg romanii. Trist dar adevarat.
4. Badaranii care platesc bilet de intrare la zoo pentru a arunca cu pietre in caprioare, sau cei care parcheaza pe trotuarele inguste, obligand astfel mamicile cu carucioare sa iasa pe carosabil pentru a putea ocoli autoturismul.
5. S-a mai spus despre haosul si kitsch-ul arhitectonic, circulatia sufocata si implicit lipsa traseelor pentru biciclisti, dar cine stie, poate daca sintem mai multi...
6. Viata culturala trista, care rar trece de nivelul unor manifestari patriotarde sau evenimente care inevitabil sfarsesc inecate in fum de mici si artificii.
  

Detalii: Palatul Culturii 1

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Nu ştim câţi dintre noi, trecând pe lângă clădiri istorice, au avut curiozitatea să studieze detalii legate de trecutul acestora. Este şi cazul plăcilor comemorative, ornamentelor sau frescelor care se află pe Palatul Cuturii, de aceea vom încerca să aducem aproape aceste detalii.
Vom actualiza acest post pe măsură ce obţinem detalii, de aceea vă rugăm să mai reveniţi.


detaliu_placi.jpg

placile_palat_culturii.jpg


Imagini digitale de Mircea Drăgoi - reproducere izometrică Palatul Culturii

Trecut şi Prezent: Palatul Culturii, Prefectura

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Vedere trecut-prezent înspre Palatul Culturii şi Palatul administrativ - sediul actual al Prefecturii.

2atunci_acum_palate.jpg

Vedere din colecţia domnului profesor Keresztes Gyula

Trecut şi Prezent: Strada Bolyai

| 0 Comments | 0 TrackBacks
Inaugurăm o nouă rubrică, cu locuri din trecut în Tg.-Mureş şi aspectul lor actual. Prima comparaţie, zona ceasului cu flori, vedere înspre strada Bolyai.

Mulţumiri companiei NetSoft şi domnului profesor Keresztes Gyula, care ne-a pus la dispoziţie colecţia sa de cărţi poştale.


1atunci_acum_bolyai.jpg 

Cooltura

| 2 Comments | 0 TrackBacks
Din ciclul de văzut, de bifat în zilele acestea:

MUZICĂ
Open Jazz Festival

Când: 26-28 Iunie 2009, orele 19 - 24
Unde: Piaţa Teatrului, Târgu-Mureş
Cât: Intrarea liberă
Cine: Formaţii de blues şi jazz, muzică tradiţională. [Turya Classical Group, Blue Family - Serbia, Aranguru - Ungaria, Nicolas Folmer Quartet - Franta, Fanfara Transilvania - Cugir, Alex Man Da Vinci Music Experience, Brando Quartet - Ungaria, Sinestetic Jazz - Italia / Danemarca, Jazz for Fun -Targu-Mures, Academic Jazz Quintet - Bucuresti, ACT JAZZ - Imagine Beatles on Jazz si Váczi Eszter Quartett - Ungaria]. - programul detaliat mai jos

CINEMA
Gomorra
Cine: Regia Matteo Garrone,
ecranizarea romanului Gomorra de Roberto Saviano
De ce: Premiul Palme D'Or - Cannes
Când: 26 iunie 2009


ARTE PLASTICE
Tabăra de creaţie Bolyai - expoziţie
Cine: Artişti mureşeni prin Fundaţia EMT, Primăria Tg.Mureş

Unde: Galeria UAP Tg.-Mureş
Când: Vernisaj 23 iunie 2009