La ora actuală (iunie 2009), doar câteva zone din Tg.-Mureş s-ar preta ciclismului de agrement, dar condiţiile de trafic împiedică acest fapt.
Strada Tudor Vladimirescu
Strada Tudor Vladimirescu, începînd de intersecţia cu strada Secerei şi până strada Gheorghe Doja, sediul BCR Erste. Practic, pe vreme bună, tinerii se adună cu zecile şi se dau cu role şi biciclete, deoarece asfaltul este turnat de doar câţiva ani şi e în condiţie bună. Impedimentul major: traficul auto, care îi jenează vădit pe cei ieşiţi la mişcare. Prin iniţierea sensurilor unice de pe Tudor Vladimirescu şi asfaltarea în bune condiţii a acesteia, Primăria a creat o rută de traversare rapidă a oraşului dar în acelaşi timp a creat condiţii ideale pentru mişcare în aer liber. Jogging, role, biciclete şi cărucioare cu bebeluşi îşi dispută zilnic asfaltul străzii cu şoferii, cu precădere pe sectorul dintre Complexul Dacia - Strada Secerei - Str. Budai Nagy Antal, pe ambele maluri ale pârâului Pokloş.
PRO CICLISM:
Asfalt bun, sectoare lungi de drum drept, amplasare centrală.
CONTRA CICLISM:
Pericol de accidente, datorită condiţiilor ideale de accelerare pentru maşini şi scurtării drumului între cartierul Tudor şi Centru. Şoferi imprudenţi.
POSIBILE SOLUŢII:
Pe termen scurt: În week-end, când traficul auto scade, închiderea tronsonului Secerei - Budai Nagy Antal pentru circulaţia auto.
Pe termen lung: Crearea unei pasarele cu structura metalică uşoară şi lemn, suspendate deasupra pârâului Pokloş, care să parcurgă oraşul, din Tudor până la strada Libertăţii. La intersectarea străzilor perpendiculare, pasarela să se ridice deasupra nivelului străzii, pentru a permite desfăşurarea traficului auto.
Ai şi tu o soluţie? O aşteptăm pe adresa blogului nostru, nu uita, o comunitate se clădeşte prin participare! Scrie-ne!
Iniţiem mai jos şi un sondaj referitor la situaţia actuală a ciclismului în oraşul nostru. Vă invităm să-l completaţi pentru a întregi imaginea pe care încercăm să o developăm.
Strada Tudor Vladimirescu
Strada Tudor Vladimirescu, începînd de intersecţia cu strada Secerei şi până strada Gheorghe Doja, sediul BCR Erste. Practic, pe vreme bună, tinerii se adună cu zecile şi se dau cu role şi biciclete, deoarece asfaltul este turnat de doar câţiva ani şi e în condiţie bună. Impedimentul major: traficul auto, care îi jenează vădit pe cei ieşiţi la mişcare. Prin iniţierea sensurilor unice de pe Tudor Vladimirescu şi asfaltarea în bune condiţii a acesteia, Primăria a creat o rută de traversare rapidă a oraşului dar în acelaşi timp a creat condiţii ideale pentru mişcare în aer liber. Jogging, role, biciclete şi cărucioare cu bebeluşi îşi dispută zilnic asfaltul străzii cu şoferii, cu precădere pe sectorul dintre Complexul Dacia - Strada Secerei - Str. Budai Nagy Antal, pe ambele maluri ale pârâului Pokloş.
PRO CICLISM:
Asfalt bun, sectoare lungi de drum drept, amplasare centrală.
CONTRA CICLISM:
Pericol de accidente, datorită condiţiilor ideale de accelerare pentru maşini şi scurtării drumului între cartierul Tudor şi Centru. Şoferi imprudenţi.
POSIBILE SOLUŢII:
Pe termen scurt: În week-end, când traficul auto scade, închiderea tronsonului Secerei - Budai Nagy Antal pentru circulaţia auto.
Pe termen lung: Crearea unei pasarele cu structura metalică uşoară şi lemn, suspendate deasupra pârâului Pokloş, care să parcurgă oraşul, din Tudor până la strada Libertăţii. La intersectarea străzilor perpendiculare, pasarela să se ridice deasupra nivelului străzii, pentru a permite desfăşurarea traficului auto.
Ai şi tu o soluţie? O aşteptăm pe adresa blogului nostru, nu uita, o comunitate se clădeşte prin participare! Scrie-ne!
Iniţiem mai jos şi un sondaj referitor la situaţia actuală a ciclismului în oraşul nostru. Vă invităm să-l completaţi pentru a întregi imaginea pe care încercăm să o developăm.
Leave a comment