IstoricFlash este săptămânalul no.1 de anunţuri de mică şi mare publicitate al judeţului Mureş, afacere iniţiată de un francez fain, Patrice Desnos. Omul şi ziarul au ajuns aici - pe locul I - după multă-multă muncă, de admirat. Ediţia online a ziarului a fost - şi este - o prelungire firească în virtual a ediţiei tipărite, având un număr impresionant (pentru Mureş) de vizitatori. Am fost implicat la un moment dat în realizarea acestuia pe partea de design, alături de NetSoft pe hostare/programare. Desigur, timpul a trecut şi pomeneam mereu de faptul că situl ar trebui să facă paşi mari spre noile timpuri, să-şi adapteze look-ul şi logica la noile tendinţe.
Vechiul design era retro, simpluţ şi de ce să nu o spunem, învechit. Se pare că schimbarea a avut loc...
ActualAm admirat întotdeauna iniţiativele firmei
Reea şi ale inimosului ei patron, Dan. De asemenea, nu sunt adeptul datului cu barda - sport naţional la români - în lucruri pe care încearcă să le clădească unii iar alţii depun eforturi (chiar eforturi, nu doar simple păreri) să le împroaşte cu venin. Totuşi, ca designer, nu pot să nu mă uit la noul site
Flash-Online şi să nu-mi spun: Dumnezeule, ce treabă urâtă!
Nu vreau să iau la puricat toate aspectele defectuoase, aş enumera doar câteva mari şi tari.
Hei, trăim în 2009.
Drop-shadow folosit în exces, de la logo la tab-uri şi la rubrica Bun venit. Drop-shadow (umbra aplicată literelor, graficii) este o amintire - plăcută, dar amintire - a vremurilor în care designerul descoperea cu nesaţ minunile Photoshop. Acum, nu face decât să adauge layere peste layere unui design care trebuie să respire şi să transmită informaţie (mai ales în cazul Flash-ului) în detrimentul artificiilor de acest gen. Logo-ul e mare, roşu şi i s-a aplicat un Online legate de mouse (stil antic). Drop shadow la datorie!
În general, te aştepţi să dai de un homepage curat, aerisit, cu informaţia aranjată logic şi, mai ales, cu un câmp de
CĂUTARE MAAAAREEE. Hei, vorbim de un
site de anunţuri fără căutare pe homepage, este posibil? Uitaţi-vă la Google, dacă nu altundeva, căutarea este esenţa!
Distribuirea categoriilor este redundantă: câteva mari sus, altele lateral. Colac peste pupăză, mi se aruncă drept în faţă, în zona de maximă importanţă, ce altceva, publicitate. Sunt de acord cu monetizarea conţinutului unui site, dar se poate face mai discret, nu aşa, aruncat direct în faţă!
Diacriticele - lipsa acestora, căutarea mult prea stufoasă de la interior (da, la interior apare), modul de afişare a anunţurilor (putea fi evidenţiat anunţul şi mai discret puse pretul, localizarea, autorul, etc), paginarea excesivă care obligă userul să tot clickeze, modul mai lent de afişare a paginilor (probabil comunică mai greu cu serverul), toate mă conduc la o singură concluzie: reînnoirea sitului Flash s-a făcut fără un studiu aprofundat al necesităţilor utilizatorilor, fără un studiu legat de interfaţă şi logica ei, fără a ţine cont de afişarea eficientă, coerentă şi la îndemână a informaţiei conţinute, totul s-a făcut pentru că trebuia făcut - şi sunt de acord cu asta - şi cu asta s-a mai bifat un lucru.
Aştept vremuri mai bune! Alo, designerii!!