Dragă antreprenorule român!
Îţi place să conduci maşini de calitate, cu design şi tehnologie pe măsură. Îţi cumperi centrale termice vestice, fiabile, GPS din occident, televizor, electronice de calitate. Cumperi alimente de la multinaţionale venite din vest să te înveţe cum să vinzi eficient. Hainele de pe tine sunt majoritar de la mărci vestice (chiar dacă unele au fost produse la trei paşi de tine). Explică-mi atunci, de ce brandul tău, de ce designul în firma ta, în propria ta afacere, cea care susţine tot ce am enumerat mai sus, arată atâta de prost? De ce transferi asupra imaginii tale reputaţia altor branduri şi nu întăreşti propria ta imagine? De ce nu eşti calculat dar ambiţios în acelaşi timp? Inovativ, cineva? Nu vezi că eşti ca un brad de plastic dat cu sclipici, lipsit de personalitate? Chiar nu vezi că brandul tău copiază şi nu transmite emoţie nimănui, că tu însuţi eşti doar copia la indigo, numărul 155689, a aceluiaşi tip de om de afaceri?
A venit sezonul. Alte câteva mii de firme şi firmuliţe din România vor tipări calendare şi agende cu macarale, brazi, geamuri termopan, copii şi apusuri de soare. Pe portalurile de stock photo se vând la nebunie moşii şi globurile. Încă un an pierdut...
Îţi place să conduci maşini de calitate, cu design şi tehnologie pe măsură. Îţi cumperi centrale termice vestice, fiabile, GPS din occident, televizor, electronice de calitate. Cumperi alimente de la multinaţionale venite din vest să te înveţe cum să vinzi eficient. Hainele de pe tine sunt majoritar de la mărci vestice (chiar dacă unele au fost produse la trei paşi de tine). Explică-mi atunci, de ce brandul tău, de ce designul în firma ta, în propria ta afacere, cea care susţine tot ce am enumerat mai sus, arată atâta de prost? De ce transferi asupra imaginii tale reputaţia altor branduri şi nu întăreşti propria ta imagine? De ce nu eşti calculat dar ambiţios în acelaşi timp? Inovativ, cineva? Nu vezi că eşti ca un brad de plastic dat cu sclipici, lipsit de personalitate? Chiar nu vezi că brandul tău copiază şi nu transmite emoţie nimănui, că tu însuţi eşti doar copia la indigo, numărul 155689, a aceluiaşi tip de om de afaceri?
A venit sezonul. Alte câteva mii de firme şi firmuliţe din România vor tipări calendare şi agende cu macarale, brazi, geamuri termopan, copii şi apusuri de soare. Pe portalurile de stock photo se vând la nebunie moşii şi globurile. Încă un an pierdut...
Leave a comment