Statistica, un domeniu fascinant. Se ia de exemplu Google Statistics și se urmăresc pattern-urile de căutare ale internauților, din 2004 încoace (atâta oferă Google), se pot chiar și compara termeni de căutare simultan. Hai să ne jucăm puțin:
Lucruri evidente: când caută lumea hotel? După cum se vede, tabelul e de tip dinți de fierăstrău, în fiecare an iulie e la vârf și decembrie la pământ, o ciclicitate previzibilă. Se mai vede și o ușoară descreștere cam din 2008 încoace, de când cu criza, probabil. (Am ales ca şi localizare "Întreaga lume", nu doar Romania, dar lucrurile devin şi mai interesante când compari regiuni între ele).
Tot omul înţelept îşi pune vara geamuri termopan:
Marea versus muntele în Romania
OK, acum lucruri mai interesante. De exemplu, comparaţia "criza" versus "politic". Evident, până la recesiune, merg ambele cuminte, de mânuţă. Apele (în căutare) se cam despart din 2008.
Dovada că bulgarii stau mai bine cu litoralul: Capitolul bătălii între oraşe (am eu un fix cu hotelurile, dar gradul de căutare a hotelului mi se pare un indicator destul de bun al gradului de interes acordat oraşului).
Nimic nou pe lume, nu-i aşa? Sexul bate de departe.
And death only turned you into a lonely (web)star.
Românul şi floarea de martie:
Ciclic, bicicleta creştea Femeia, împinsă spre un look cât mai cool (aici, oraşele în topul căutărilor sunt, previzibil, Bucureşti, Ploieşti, Constanţa, Timişoara, Iaşi şi Cluj):
Lucruri evidente: când caută lumea hotel? După cum se vede, tabelul e de tip dinți de fierăstrău, în fiecare an iulie e la vârf și decembrie la pământ, o ciclicitate previzibilă. Se mai vede și o ușoară descreștere cam din 2008 încoace, de când cu criza, probabil. (Am ales ca şi localizare "Întreaga lume", nu doar Romania, dar lucrurile devin şi mai interesante când compari regiuni între ele).
Tot omul înţelept îşi pune vara geamuri termopan:
Marea versus muntele în Romania
OK, acum lucruri mai interesante. De exemplu, comparaţia "criza" versus "politic". Evident, până la recesiune, merg ambele cuminte, de mânuţă. Apele (în căutare) se cam despart din 2008.
Dovada că bulgarii stau mai bine cu litoralul: Capitolul bătălii între oraşe (am eu un fix cu hotelurile, dar gradul de căutare a hotelului mi se pare un indicator destul de bun al gradului de interes acordat oraşului).
Nimic nou pe lume, nu-i aşa? Sexul bate de departe.
And death only turned you into a lonely (web)star.
Românul şi floarea de martie:
Ciclic, bicicleta creştea Femeia, împinsă spre un look cât mai cool (aici, oraşele în topul căutărilor sunt, previzibil, Bucureşti, Ploieşti, Constanţa, Timişoara, Iaşi şi Cluj):
Legat de "Femeia, împinsă spre un look cât mai cool" - reiese fain momentul în care au devenit populare silicoanele, remodelarea respectiv botox-ul. E amețitor nivelul la care au ajuns silicoanele pe timp de criză - sunt curios dacă revelionul acesta va stabili noi ”recorduri”:)
Ai dreptate, Daniel, se pare că, pe lângă tendința de creștere firească pe care o aduce occidentalizarea României (în mentalul colectiv, alimentat din greu de revistele glossy, femeia-star are niște standarde de bust, buze, corp, pe care femeia încearcă să le egaleze), criza cu vârful ei din 2009 a catalizat și căutările, probabil că o asemenea remodelare înseamnă și șanse mai mari de a găsi un partener. Sper să nu se citească ce am scris aici în cheie misogină, e pur și simplu o constatare.