Aeroportul, am văzut-o cam peste tot pe unde am zburat în Europa, e mai mult decât o simplă facilitate prin care tranzitează pasageri sau mărfuri spre şi dinspre alte puncte globale. Un aeroport e un organ pulsând de vitalitate, un plămân care prin respiraţie sănătoasă însufleţeşte zona pe care o deserveşte, o sanguinizează, fluidizează procese prin decoagulare, produce infuzie de organisme străine aici şi exală organisme băştinaşe dincolo. Catalizează minunat osmoza între locaţii depărtate, rapid, punctual şi fără putinţă de oprire. În general, acolo unde un aeroport funcţionează în parametri optimi, regiunea înfloreşte economic, cu viceversa valabilă (mă rog, după cum vom vedea, am dubii).
În acest context, precum şi în calitate de contribuabil plătitor de taxe, mă interesează enorm, subliniez, enorm, cine stă în spatele acestui "noi" din fraza care urmează (preluare dintr-un articol cotidianul Zi-de-Zi, 15 feb 2010). Citez:
Dupa un start extrem de promitator, care a triplat practic numarul pasagerilor în 2006 fata de 2005, Wizz-Air a decis sa se retraga si sa-si mute operatiunile la Cluj. Decizia lor a fost surprinzatoare în acel moment, venind la scurta vreme dupa ce maghiarii au promis noi destinatii, cum ar fi Roma, sau Barcelona. De ce s-au mutat la Cluj? "Au plecat pentru ca noi nu eram pregatiti sa le oferim ceea ce doreau. E vorba în principal de acea taxa de suport comercial pe care o pretind operatorii aerieni pe care noi nu am fost dispusi atunci sa o platim. Clujenii au înteles mai repede si i-au poftit la ei pe cei de la Wizz-Air, îndeplinindu-le toate conditiile", explica Stefan Runcan, directorul Aeroportului "Transilvania".
Citat încheiat. Bănuiesc lesne că nu e vorba de directorul Runcan, nu cred că avea nici căderea, nici fondurile, nici competenţa de a închega un asemenea refuz. Ca şi context, să fim bine înteleşi, acest refuz venea într-o perioadă de înflorire economică zonală, atât în sectorul privat cât şi în cel administrativ (evident, sunt strâns legate), aşadar mă refer pur şi simplu la contextul general economic, nu cel politic.
În fine, dacă startul a fost ratat, vreau totuşi acum să văd că lucrurile se mişcă. Subliniez, vreau! Vreau pentru că m-am săturat să pun capul în pământ! Acolo sus, se aude??
În acest context, precum şi în calitate de contribuabil plătitor de taxe, mă interesează enorm, subliniez, enorm, cine stă în spatele acestui "noi" din fraza care urmează (preluare dintr-un articol cotidianul Zi-de-Zi, 15 feb 2010). Citez:
Dupa un start extrem de promitator, care a triplat practic numarul pasagerilor în 2006 fata de 2005, Wizz-Air a decis sa se retraga si sa-si mute operatiunile la Cluj. Decizia lor a fost surprinzatoare în acel moment, venind la scurta vreme dupa ce maghiarii au promis noi destinatii, cum ar fi Roma, sau Barcelona. De ce s-au mutat la Cluj? "Au plecat pentru ca noi nu eram pregatiti sa le oferim ceea ce doreau. E vorba în principal de acea taxa de suport comercial pe care o pretind operatorii aerieni pe care noi nu am fost dispusi atunci sa o platim. Clujenii au înteles mai repede si i-au poftit la ei pe cei de la Wizz-Air, îndeplinindu-le toate conditiile", explica Stefan Runcan, directorul Aeroportului "Transilvania".
Citat încheiat. Bănuiesc lesne că nu e vorba de directorul Runcan, nu cred că avea nici căderea, nici fondurile, nici competenţa de a închega un asemenea refuz. Ca şi context, să fim bine înteleşi, acest refuz venea într-o perioadă de înflorire economică zonală, atât în sectorul privat cât şi în cel administrativ (evident, sunt strâns legate), aşadar mă refer pur şi simplu la contextul general economic, nu cel politic.
În fine, dacă startul a fost ratat, vreau totuşi acum să văd că lucrurile se mişcă. Subliniez, vreau! Vreau pentru că m-am săturat să pun capul în pământ! Acolo sus, se aude??
Leave a comment