În cadrul primei discuţii cu clientul este stabilită structura sitului web (numărul de pagini, dacă există o schemă de culori, care informaţii sunt furnizate de către client - textele fiecărei pagini, logotip, imagini, date de contact).
2. Propunerea vizuală
Echipa de design a agenţiei de design propune o identitate vizuală a
sitului (de regulă în această etapă sunt desenate pagina principală,
Home, şi o pagină secundară). În funcţie de cum s-a stabilit anterior
se folosesc imaginile furnizate de către client sau se folosesc imagini
din biblioteca agenţiei de design. Textele, dacă încă nu sunt livrate
de către client, sunt simulate (lorem ipusum).
Designurile celor două pagini sunt trimise clientului, care poate aduce
observaţii în această etapă, pe care echipa de design le aplică.
3. Programarea şi Domeniul
Echipa de programare a agenţiei transformă imaginile în fomat html pentru a putea fi citite de către browserele web, respectiv de către vizitatorii viitorului site.
Domeniul
De asemenea, clientul sau agenţia de design trebuie să achiziţioneze
numele domeniului care va reprezenta adresa paginii de Internet a
clientului. O adresă de Internet, numită şi URL (Universal Resource
Locator) este similară unei adrese poştale din lumea reală, şi se scrie
sub forma: www.numepersonalizat.ro (sau .com, sau .info, .eu, etc).
Librăriile de adrese URL sunt gestionate de autorităţile de
reglementare a adreselor de Internet astfel ca să nu existe, în mod
firesc, două adrese identice. Autorităţile acordă anumitor
distribuitori autorizaţi dreptul de a comercializa adresele Internet,
de unde şi posibilitatea de a alege unul din aceşti furnizori de adrese
Internet. În Romania, costul unei adrese de Internet cu terminaţia .ro
este de aproximativ 40 EUR + TVA şi se plăteşte o singură dată, la
achiziţionarea adresei. Procedura de achiziţie a adresei este
următoarea: se verifică online disponibilitatea adresei dorite iar dacă
aceasta este disponibilă se efectuează o rezervare şi se emite o
factură proforma, urmând ca la achitarea acesteia domeniul să intre în
proprietatea clientului. Nu uitaţi, domeniul este pur virtual,
plătindu-se de fapt înregistrarea proprietăţii asupra unei adrese în
registrul internaţional de adrese URL.
4. Finalizarea sitului web
După ce a fost aprobat designul pentru toate paginile sitului, programatorii le vor integra în format html. Aceste fişiere html care compun forma finală a sitului sunt în această etapă găzduite pe serverul (calculatorul) agenţiei, în aşteptarea aprobării finale a clientului, a achiziţiei domeniului şi a găsirii unui furnizor de hosting (găzduire) a domeniului.
Găzduirea (hosting)
Odată cumpărat domeniul (vezi capitolul anterior), acea adresă virtuală
trebuie să indice unui utilizator locaţia, de data aceasta fizică, unde
se află fişierele care conţin situl web al clientului. De regulă,
fişierele care conţin informaţia html a siturilor web sunt localizate
(găzduite) pe servere (calculatoare specializate, dedicate doar
găzduirii fişierelor şi rezistente la trafic mare de informaţie).
Serverele sunt deţinute de companii specializate în servicii de
găzduire, care percep o taxă lunară de găduire. În funcţie de mărimea
fişierelor care compun situl, există pachete de găzduire care pornesc
de la 35Mb (simple situri de prezentare a unei companii) şi merg până
la sute sau mii de Mb, în cazul siturilor de e-commerce cu mii de
fişiere de imagine sau text.
Plata pachetului de găzduire se face pe câteva luni sau pe un an, existând discounturi în funcţie de durată.
Transferul
Odată cumpărate domeniul şi pachetul de găzduire, situl web poate fi
transferat de agenţia de design pe serverul de găzduire (hosting), pe
baza loginului şi parolei primite de client sau agenţie de la compania
de hosting.
Leave a comment